Travian Answers

La oss starte med spørsmålet ditt

Søk ved å svare på spørsmål

For å finne et svar, vennligst velg kategori og underkategorier til svaret dukker opp nedenfor. Dersom du ikke finner svaret på egen hånd får du muligheten til å kontakte oss etterpå.

Jeg har et spørsmål om...

La oss gå i detaljer:

Søk via sidekartet

Ønsker du å søke via et normalt sidekart, tilsvarende som mange andre nettsteder? Ingen problem, bare bruk Answers sidekartet for å finne svaret.

Codex Victoria - Sammenligning av funksjoner

Tabellen under viser hvordan bursdags-spesialen Codex Victoria skiller seg fra vanlige Travian: Legends spillverdener.

Hva

Travian: Legends

Travian: Codex Victoria

Generelt
Veiledning / Introduksjon for nye spillere
Gammel veiledning og oppdrags-system Veiledningen er byttet ut med det nye introduksjons systemet. Blant endringene: Eventyr utløper ikke på tid, heltens helse blir gjenopprettet når nivået går opp, ressurser er lagt i heltens inventar.
Kart

Flatt 801 x 801 (Internationale domener)

Flatt 401 x 401 (de fleste andre domener, inkludert Anglosphere)

Europa 801 x 801 (Internationale domener)

Europa 401 x 401 (de fleste andre domener, inkludert Anglosphere)

Regioner Ingen regioner 87 regioner som kan erobres
Avansert Start Nei Raskere start med høyere ressursfeltnivåer og rask grunnleggelse av de to første landsbyene.
Seierspoeng Nei En allianse som har mer enn 50% territoriekontroll og "sikrer"-nedtellingen er fullført. De kan bruke kreftene til artefakten og alliansen deres mottar seierspoeng. Seierspoeng som alliansen din får hver dag finner du under den regionale oversikten
Stammer 3 (Gallere, Germanere, Romere) 5 (Gallere, Germanere, Romere, Egyptere, Hunere)
Stamme- bygninger Bygningen er visuelt de samme for hver stamme. Hver stamme har forskjellige visuelle stiler for bygningene.
Verdens Underverk Ja Nei
Troppe-sammenslåing Nei Ja
Videresending av tropper Nei Ja
Handelsruter Du kan opprette handelsruter til dine egne landsbyer, til Verdens underverk tilhørende alliansen/konføderasjonen din og til landsbyer med artefakter i alliansen/konføderasjonen din. Du kan opprette ruter til dine egne landsbyer.
Handelskontor Dobbel effekt Dobbel effekt
Turnerings-område Dobbel effekt Dobbel effekt
Byggekø Romerske kontoer har en ekstra byggekø. Romerske kontoer har en ekstra byggekø.
Kapasitet i jordkjeller og handelsmanns-kapasitet Hver konto har kapasitet for den hemmelige jordkjelleren og handelsmannen avhengig av kontostammen. Hver landsby har kapasitet for den hemmelige jordkjelleren og handelsmannen avhengig av landsbystammen.
Serveren slutter Serveren slutter når et Verdens underverk eid av en spiller eller en Natar har nådd nivå 100. Serveren slutter etter 180 dager.
Bygninger
Hospital Nei Hospitalet er en spesialbygning som gir spillerne en mulighet for å helbrede tropper som er skadet i kamp.
Artifakter
Navn Kalles artefakter Kalles antikke krefter
Tilgjengelighet Solide bygninger, Raskere tropper, Spion, Mindre kornforbruk, Raskere troppetrening, Byggeplan for stort varehus/silo, Hemmelig jordkjeller/tilfeldig mål, Narrens artefakt, Byggeplaner for Verdens Underverk Solide bygninger, Raskere tropper, Spion, Mindre kornforbruk, Raskere troppetrening, Byggeplan for stort varehus/silo, Hemmelig jordkjeller/tilfeldig mål
Erobring Kan bli erobret ved å ødelegge skattkammeret i et angrep med helten din om du har et stort nok skattkammer i landsbyen din. Så snart en allianse har sikret seg en region, vil alliansen få tilgang på den antikke kraften som kan aktiveres i en landsby med et stort nok skattkammer.
Aktivering Aktiveres automatisk 24 timer etter å ha blitt erobret. Det må aktiveres manuelt hver 24. time, den samme antikke kraften kan aktiveres en gang for hvert alliansemedlem.
Kraftvarighet Den er permanent aktiv. Den må aktiveres manuelt hver 24. time, den samme antikke kraften kan aktiveres en gang for hvert alliansemedlem.
Kraft restriktsjoner Du kan ta et maksimalt antall på 3 artefakter, hvor kun 1 kan være unik eller ha en konto-omfattende effekt. Du kan ha mer enn 3 artefakter på kontoen din. Artefaktene må være erobret ved å erobre hele landsbyen som har dem.

Kun de 3 eldste artefaktene er aktive, hvor kun 1 kan være unik eller ha en konto-omfattende effekt. Om det er 2 artefakter med en konto-omfattende effekt blant de 3 eldste artefaktene, vil den fjerde eldste bli aktiv.
Mens du er i Travian: Legends vil artefakten alltid være aktiv for landsbyen eller kontoen som eier den; antikke krefter i Travian: Path to Pandora må aktiveres. De kan aktiveres så snart en spillers allianse har oppnådd >50% territorie-kontroll og har holdt territoriet i 24 timer. For å aktivere en antikk kraft må alliansemedlemmer ha et skattkammer på nivå 10 for antikke krefter med effekt på landsbyen, eller et skattkammer på nivå 20 for antikke krefter med en effekt på kontoen.

Det er naturligvis enkelte restriksjoner: For hver landsby kan kun én antikk kraft bli aktivert og for hver konto kan kun én konto-omfattende antikk kraft bli aktivert. Med andre ord, kun to antikke krefter kan være aktive for en landsby.
Overtagelse
Landsbyer Når du erobrer en landsby som tilhører kontoen til en annen stamme, vil landsbyen endre stamme til samme stamme som kontoen din. Alle stammespesifikke bygninger forsvinner. Når du erobrer en landsby som tilhører en konto med en annen stamme, vil landsbyen forbli tilhørende den samme stammen. De stammespesifikke bygningene vil bli beholdt om de ikke ble ødelagt under erobringsprosessen. Kontoen din beholder den samme stammen du valgte ved registrering.
Natarene Når du erobrer en natarlandsby, vil landsbyen tilhøre kontoen din med sin respektive stamme. Når du erobrer en natarlandsby, vil landsbyen tilhøre stammen til høvdingens landsby.
Etablering
Hvor Ingen restriksjoner Du kan kun etablere deg i regioner som har en naboregion med en befolkning på over 4000. Det er enkelte regioner du alltid kan etablere deg i (sentrale startregioner).
Landsby Når du etablerer en ny landsby, vil landsbyen tilhøre samme stamme som kontoen sin stamme. Når du etablerer en ny landsby, vil landsbyen tilhøre samme stamme som grunnlegger-landsbyen.
Helte-eventyr og -gjenstander
Helte gjenstander Å bruke gjenstander fra andre stammer forbedrer ikke enhetene dine. Å bruke gjenstander fra andre stammer forbedrer verdien til enheter fra den stammen i gjeldende landsby.
Gjenstander på eventyr Helten din kan kun finne gjenstander i kontoens stamme. Helten din kan kun finne gjenstander i kontoens stamme.
Tropper på eventyr Helten din kan kun finne tropper fra kontoens stamme. Helten din kan finne tropper som tilhører stammen som han startet eventyret fra.
Standard Heltegjenstandbanneren påvirker troppbevegelse blant alliansemedlemmer. Heltegjenstandbanneren påvirker troppbevegelse blant konføderasjonen.
Konføderasjon
Størrelse

Informasjonen nedenfor er for servere som startet før 15.08.2019. Nyere servere bruker samme system som Codex Victoria.

Hver allianse kan tilhøre opptil 3 forskjellige konføderasjoner.

Hver allianse kan tilhøre en konføderasjon som omfatter maksimalt 4 allianser (se detaljer i innlegget over).
Forsterkning Spillere kan forsterke enhver landsby. Spillerne kan forsterke seg selv, sin allianse og enhver allianse som tilhører den samme konføderasjonen.
Sende ressurser Spillere kan sende ressurser til enhver annen spiller. Spillere kan sende ressurser til seg selv, sin allianse og alle allianser som tilhører samme konføderasjon. Tilbud på markedet er ikke bundet av denne begrensningen.

Er spørsmålet ditt besvart tilfredsstillende?

Ja   Nøytral   Nei