Travian Answers

La oss starte med spørsmålet ditt

Søk ved å svare på spørsmål

For å finne et svar, vennligst velg kategori og underkategorier til svaret dukker opp nedenfor. Dersom du ikke finner svaret på egen hånd får du muligheten til å kontakte oss etterpå.

Jeg har et spørsmål om...

La oss gå i detaljer:

Søk via sidekartet

Ønsker du å søke via et normalt sidekart, tilsvarende som mange andre nettsteder? Ingen problem, bare bruk Answers sidekartet for å finne svaret.

Oaser

I begynnelsen av spillet, eies oasene av ville dyr. Oaser kan plyndres. Du trenger en del tropper for å plyndre en oase med fortjeneste. Dyrene i en oase øker sakte. Jo færre de er, desto fortere kommer de igjen. Det er mulig å få en liten fortjeneste fra en oase dersom du    plyndrer med et par hundre tropper og en helt. Du kan se hvor mange og hvilke dyr som er i en oase, ved å klikke på den via kartet

Det er 2 typer oaser for hver ressurs. Type 1 produserer kun en ressurs. Type 2 produserer en ressurs og korn i tillegg. Når du har erobret en oase, vil den gi produksjonsbonus kun til den byen som du erobret den fra! Bonusen legger seg på grunnproduksjonen i en landsby.

Forskjellige typer oaser
Utseende 1 Utseende 2 Bonus for eid oase Produksjon i forlatt oase
(1x hastighet)
Kapasitet i forlatt oase
Type 1 Lumber oasis Lumber oasis +25% tømmer i timen Lumber 40
Clay 10
Iron 10
Crop 11
1000 av hver
Type 2 Lumber and crop oasis - +25% tømmer i timen,
+25% korn i timen
Lumber 40
Clay 10
Iron 10
Crop 41
2000 av hver
Type 3 Lumber oasis Lumber oasis +50% tømmer i timen (kun tilgjengelig i det grå Natarområdet) Lumber 80
Clay 10
Iron 10
Crop 11
2000 av hver
Type 1 Clay oasis Clay oasis +25% leire i timen Lumber 10
Clay 40
Iron 10
Crop 11
1000 av hver
Type 2 Clay and crop oasis - +25% leire i timen,
+25% korn i timen
Lumber 10
Clay 40
Iron 10
Crop 41
2000 av hver
Type 3 Clay oasis Clay oasis +50% leire i timen (kun tilgjengelig i det grå Natarområdet) Lumber 80
Clay 10
Iron 10
Crop 11
2000 av hver
Type 1 Iron oasis Iron oasis +25% jer i timen Lumber 10
Clay 10
Iron 40
Crop 11
1000 av hver
Type 2 Iron and crop oasis - +25% jern i timen,
+25% korn i timen
Lumber 10
Clay 10
Iron 40
Crop 41
2000 av hver
Type 3 Iron oasis Iron oasis +50% jern i timen (kun tilgjengelig i det grå Natarområdet) Lumber 10
Clay 10
Iron 80
Crop 11
2000 av hver
Type 1 Crop oasis - +50% korn i timen Lumber 10
Clay 10
Iron 10
Crop 81
2000 av hver
Type 2 Crop oasis - +25% korn i timen Lumber 10
Clay 10
Iron 10
Crop 41
1000 av hver

Erobre naturlige oaser

Du kan erobre en oase med en helt. Når du gjentatte ganger angriper oasen med helten vil den erobrede oasen bli lagt til landsbyen som helten angriper fra. Husk at en oase må være innenfor det lille kartet rundt landsbyen (ha landsbyen i sentrum!) for å kunne bli overtatt. For å si det på en annen måte, det må være innenfor en radius av 3 ruter rundt landsbyen din. Du trenger også Heltens villa i nivå 10 for 1 oase, nivå 15 for oase nr 2 og nivå 20 for å erobre den tredje oasen. 

Eksempelet under markerer "din" landsby med en sort sirkel, mens oasene du i teorien kan ta, er markert med rødt. Hint: Du kan bare ha 3 oaser til hver landsby.

Conquerable oases


Du ser kanskje at oasene er markert med forskjellige tegn. Først og fremst gir det deg en oversikt over ressursbonusen de gir (en tømmer vil for eksempel bety at dette er en 25% tømmeroase). I tillegg til til ressurstype-tegnet viser også merket deg om oasen allerede er okkupert eller ikke: oase 1 i bildet under er ikke erobret (den viser en grønn ring rundt ressurstype-tegnet) og oase 2 i bildet under ER erobret (den viser en rød ring rundt ressurstype-tegnet).

Conquerable oases


Erobre/angripe spiller-eide oaser

For å erobre en oase fra en annen spiller, må du ødelegge forsvaret og angripe med helten en eller fler ganger. Hvis forsvareren eier 3 oaser, trenger du bare angripe 1 gang med helten din. Hvis forsvareren har 2 oaser, må du angripe 2 ganger. Hvis forsvareren kun har 1 oase, må du angripe den 3 ganger før oasen er din.                                                                             Hint: Helter forsvinner ikke etter en erobring av en oase, i motsetning til hva Senator eller Høvding gjør om du erobrer en landsby. 


Når du plyndrer en spiller-eid oase kan troppene dine plyndre opptil 10% av ressursene fra landsbyen som eier oasen. Ressursene i en spiller-eid oase er på topp igjen etter 10 minutter. Angripes en oase 7 minutter etter første angrep, vil bare gi 7% av ressursene fra landsbyen.


For å forsvare en oase mot plyndring, kan du forsterke den med tropper fra landsbyen som eier oasen. Disse kan sendes hjem fra Samlingsplassen i eier-landsbyen og de mates av denne landsbyen også.


Er spørsmålet ditt besvart tilfredsstillende?

Ja   Nøytral   Nei